nedelja, 25. december 2011

Orehova potica

O potici je bilo že nekaj malega govora v temi o dobri gospodinji.
Lani ni zneslo, letos pa. V petek popoldne sem se oborožena s sestavinami in ključnim pripomočkom - valjarjem mame Milke, lotila take čisto taprave potice. Tale potica je kar nekako zamrla, ko jo je mama Milka nehala peči. Pa nekako ne zgleda, da se take dobrote ne ohranijo, pa čeprav preskočijo kakšno generacijo...
Dve RES fenomenalni potici sem jedla v življenju. Eno od mame Milke in drugo od moje tašče. Vsaka malo drugačna, obe fenomenalno dobri, in, ključna skupna lastnost - nobena ni nikdar šparala s filo. :)
V petek, ko sem pripravljala vse skupaj so se mi spomini kar vrstili. Na potice mame Milke. Taščinih nisem nikoli spremljala med nastajanjem, vedno je pripravila vse še preden smo prišli k njim za praznike.
Dodatno je k tem spominom pripomoglo še dejstvo, da je moja kuhinja točno tam, kjer je bila včasih, da miza stoji tam, kjer je včasih, pa valjar... Recept pa žal ne, tako da sem se morala znajti malo s knjigami, ki jih imam, pri fili pa zapovrh še z DH, ki je sugeriral še nekaj mini popravkov - njemu gre to pač boljše od rok, no, brbončic.
Testa nisem gnetla na peš, sodobna tehnika je pač kul.
Orehov nisem mlela ročno na tisti zeleni mlinček, ki je še zdaj v kleti, ampak sem se ravno tako poslužila multipraktika.
Rozinam pa sem skrbno odstranile tiste tri peceljčke, kot včasih. Takrat sem bila kot majhno dete pač zadolžena za take stvari kot so prebiranje orehov, rozin, pa, seveda najljubše, skledo od file polizat.
Predvidevam, da sem se nekako tako motala med nogami kot v petek na trenutke Otrokinja...
Testo je lepo hajalo. Tega sem se spomnila in je bilo videti prav.
Nadev je bil slasten. Se mi zdi, da mi je v njem uspelo združiti tisto najboljše obeh potic.
Valjar je delal kot mora. Čeprav sem bila v dilemi glede tega. Če me spomin ne vara, je mama Milka valjala na prtu. Jaz sem ga po nekaj potegih umaknila in delala direkt na mizi. In naslednji dan sem klicala mami, če ona morda ve, iz kakšnih količin je mama Milka pekla potice. Ker nisem bila prepričana, ali meni kaj ne gre ali je bilo njenega testa biiistveno več. Nekako s skupnimi močmi sva ugotovili, da je bila včasih miza manjša, jaz tudi, potem sem pa sama ugotavljala, da sem jaz valjala dvakrat testo iz pol kg moke, ona pa najbrž enkrat vsega naenkrat...
Ko je bil prvi del testa pomazan s polovico file je izgledalo prav uborno. DH je previdno vprašal, če se mi ne zdi, da je nekam malo file... Pa je res izgledalo bolj švoh. Ampak polovico sem jo porabila za prvo potico, ni blo kej...
Pa potem spravljanje v pekač, pikanje skoz in skoz, hajanje pod prtom, mazanje z jajčkom, peka, mazanje z maslom...
In ja, uspela je nadodlično. Družina se oblizuje. Jaz pokam od ponosa. In ene dvakrat sem že naskrivaj pomežiknila mami Milki. Se mi zdi, da me je ves čas po malem čuvala...

4 komentarji:

  1. Res je mnjami... :DH

    OdgovoriIzbriši
  2. File ti pa res ni manjkalo.Zgleda slastno!
    JAz se tud spominjam kako sem potico pekla s staro mamo in ker je imela revmo sem jo pri 9 letih jaz mesila, ker so njo roke bolele. Seveda po njenih navodilih. Nam je bila odlična ona pa se je vedno pritoževala, ker je hotela, da bi bila testo in fila enakomerno razdeljena.
    Jaz mislim, da jo ni čez doma spečeno potico. Vonj po hiši, čas ko se hodi po prstih in ko se ne odpira vrat da se potica ne prehladi lizanje loncev in rezanje tople potice... Prav v tem je čar domače potice.

    OdgovoriIzbriši
  3. Hihi, tudi o tem "prehlajenem testu" sva se pogovarjala v petek z DH. :)
    Jaz sem sicer prepričana, da so to bolj kot dejansko stanje neki zgodvinski ostanki. Včasih pač ni bilo po celi hiši enako toplo in je bil res problem, če je vdrl prav mrzel zrak s hodnika ali celo od zunaj. Pri nas, kjer na hodniku ni tako bistveno hladneje kot v kuhinji pa odpiranje vrat najbrž ni več tako hudo...
    Priznam pa, da vseeno malo pazim, kaj se dogaja in koliko se odpira. :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Ti si posuta s čarobnim prahom!!!! :)
    Je ni stvari, ki se je lotiš, da ti ne bi uspela!
    No ja, razen obiska ;), vsaj nekaj.... :)
    lepo, res lepo te je poznati!

    potok

    OdgovoriIzbriši