torek, 29. november 2011

Podražitev Uskladitev cen

Vožnja z mestnim avtobusom v Ljubljani bo po novem dražja. No, oni pravijo, da so cene uskladili. Jaz pravim, da so jih podražili. Cene so se zvišale in to divje, pa če to poskušajo zakamuflirati v kakršnokoli frazo.
SSKJ pravi takole:
podražíti  -ím dov., podrážil (ȋ í) zvišati ceno: podražiti blago, živila; meso se je podražilo / podražiti proizvodnjo
No ja, morda pa se lahko takole igračkajo, SSKJ ob glagolu "podražiti" res ne navaja izrecno avtobusnih vozovnic...
Vožnja, ki je prej stala 0,80 EUR (z možnostjo poljubnega števila prestopov v intervalu ure in pol od prve vožnje za ceno ene vožnje) bo zdaj stala 1,20 EUR. Kar je 50 (petdeset!) odstotkov več.
Fanta sta dovolj velika, da na trening košarke, od doma oddaljen dve do tri postaje z mestnim avtobusom, hodita sama. Ker trening traja uro in pol neto, to pomeni zaradi preoblačenja, čakanja na avtobus itd. dve vožnji na fanta, torej štiri na dan, ko imata trening. Prej je to družinski proračun stalo 3,2 EUR. Zdaj bo to stalo 4,8 EUR. To je že toliko, da ju tisti dve postaji raje peljem z avtom. Je ceneje.
Kakor nam je bil novi koncept voženj z mestnimi avtobusi bistveno bolj všeč od prejšnjih žetonov, saj v sklopu ene vožnje že lahko kaj opravimo recimo v centru mesta in se s tem izgonemo parkiranju, bomo zdaj očitno spet večkrat v avtu kot na avtobusu.

5 komentarjev:

  1. Majcha, pri novih cenah LPP je kar precej megle, a dejstvo je, da bodo uporabniki nedvoumno zaznali podražitev, za LPP pa je to uskladitev cen s stroški podjetja. :-)

    Vendar, če imata fanta trening samo po enkrat tedensko, ta prevoz vsakega od njiju čez palec stane 9,6 evra na mesec. Za le 7,4 evra več na mesec, torej za 17 evrov, kolikor naj bi še naprej stala šolarska mesečna Urbana, pa se lahko vozita vsak dan brez omejitev. Mar meniš, da te dvakratno zaganjanje mrzlega avtomobilskega motorja, poraba goriva in časa stanejo manj kot teh nekaj evrov?

    V osnovni šoli, sem na zgodnje-večerno telovadbo dvakrat tedensko hodil peš. S sošolcem. Čeprav smo pri nas in pri njih imeli avto, sploh nikomur ni padlo na misel, da bi naju starši prevažali kot mala grofa. Danes bi se del te poti lahko peljal z mestnim avtobusom (tri postaje), a si zato ne bi mogel v kiosku pred Figovcem kupiti pomfrita z majonezo. ;-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Hehe, saj vem :)
    Mesečna zaenkrat ne pride v poštev, ker ni računice. Rabimo dve, tako da je to 34 mesečno. Še vedno smo pod mejo, kljub treningu dvakrat tedensko (pa ni meseca, da bi šla oba na vse treninge). Rabita pa izključno za treninge, ostalo je na peš.
    Jaz delam doma oziroma se po mestu vozim s kolesom (ta opcija pri njiju odpade iz več razlogov), tako da v povprečju napolnim tank bencina enkrat na mesec (raje manjkrat), kar me stane manj kot 60 EUR. Tako da mi tisti kilometer res ne igra neke bistvene vloge.
    Glede prevozov - mene že itak kdaj doleti kakšen "asitičistgladkasajimašeledesetlet" pogled. In tudi niso redno na sporedu, samo takrat, ko ocenim, da je koristneje, da ju potegnem do tja kot da hodita okrog recimo premočena kot dve miši. Že tako se mi kar milo stori, ko vidim tisto majhno preklo z ogromno potovalko (ne, nimamo nahrbtnika, v katerega bi šla žoga za košarko, ki jo MORA nosit s sabo... :S - poleg oblačil in, seveda superg - tavisokih, se ve...)

    OdgovoriIzbriši
  3. Nekako je pač potrebno zbrati denar za Stožice in ostale "preserancije".

    OdgovoriIzbriši
  4. Aja, deset let je pa res bolj rosna mladost. Čeprav sem se neko obdobje navajal od otroka poslušati izjave v slogu: "A ti sploh veš, da so se včasih pri štirinajstih ali petnajstih letih že poročali in imeli otroke!" :-)

    OdgovoriIzbriši
  5. Minuli konec tedna sem se na Obali spomnil nate. Zakaj? Ker sem za vožnjo z malim avtobusom od Portoroža do Pirana odštel 1 evro. Okroglo, brez možnosti prestopanja ali glihanja. Ker nisem od tam doli, ne vem, ali so v občini Piran imeli kakšne dijaško-študentske upore proti tej ceni, je kdo protestiral pred občinsko stavbo, itn.

    Aja, če sem prav dojel, prevoze izvaja zasebno podjetje, ki je za to bržkone subvencionirano od občine. In za vožnjo medmestne linije od Kopra do Portoroža zaračuna nekaj malega več kot stane vožnja na isti relaciji z udobnejšim avtobusom, katerega celotna pot vodi od Ljubljane v hrvaško Istro. ;-)

    OdgovoriIzbriši